Το Νέο Εκλογικό Σύστημα

ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Α. ΚΟΜΜΑΤΑ

Τα κόμματα με την έννοια που τα ξέρουμε σήμερα σίγουρα δεν θα μπορέσουν να επιβιώσουν στο Νέο Σύστημα Διακυβέρνησης. Θα πρέπει ν αλλάξουν τα καταστατικά και τον τρόπο λειτουργίας τους. Να εκδημοκρατιστουν, να αποοικογενειοποιηθούν, να δώσουν λόγο στον πολίτη-ψηφοφόρο τους στην βάση. Θα πρέπει και η δική τους εκλογική διαδικασία να εκμοντερνιστεί και να συμπεριλάβει στοιχεία του δικού μας συστήματος αλλοιώς θα περιθωριοποιηθούν ως κόμματα από τους ίδιους τους ψηφοφόρους τους!

Ως κόμματα δεν θα είναι και τόσο μεγάλη η ανάμιξη τους, σύμφωνα με το δικό μας Σύστημα Διακυβέρνησης, διότι απλά αποφασίζουν οι πολίτες για την εκλογή των Βουλευτών και για το ποιοί θα ειναι αυτοί στο κοινοβούλιο  και όχι τα κόμματα. Θα είναι όμως σημαντική η θέση τους στην εκλογή του Προέδρου μια και το όλο σύστημα μας βασίζεται κατά κύριο λόγο σε παραλλαγή  στην Ημί-Προεδρική Δημοκρατία αλλά σύστημα καθαρά ελληνικό και όχι αντιγραφή κάποιου άλλου ξένου μοντέλου. Επίσης σημαντικός θα είναι ο ρόλος τους στις Ευρωεκλογές διότι αυτές θα συνεχίσουν, μέχρι να ανατραπεί και αυτό το συστημα, να γίνονται με τον ιδιο τρόπο όπως γίνονται μέχρι σήμερα.

Β. ΕΚΛΟΓΕΣ

Τι είδους εκλογές και πόσες;

Πρώτα απ΄ολα πόσες εκλογές;   Τρεις και ΟΛΕΣ ἀμεσα από τον Λαό !

Μία ψηφοφορία για την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας σε πανελλήνιο επίπεδο.

Μία ψηφοφορία (μέχρι ν αλλάξει το καταστατικό της Ευρωπαϊκής Ενωσης) κατά τις Ευρωεκλογές.

Και τέλος μία ψηφοφορία για την εκλογή των βουλευτων του Ελληνικού Κοινοβουλίου η οποία όμως δεν θα είναι μια ξεχωριστή ψηφοφορία αλλά θα γίνεται μαζί με τις Δημοτικές και Περιφερειακες Εκλογές.

  1. ΕΚΛΟΓΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Η εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας θα γίνεται με πανελλήνια ψηφοφορία και απλή αναλογική!  Σε περίπτωση περισσοτέρων των 2 υποψηφίων θα επαναλαμβάνεται η εκλογική αναμέτρηση την επόμενη εβδομάδα μεταξύ των πρώτων δύο σε ψήφους της πρωτης εκλογικής αναμέτρησης. Στο πολύ σπάνιο φαινόμενο, μέχρι απίθανο,  της ισοψηφίας των δύο υποψηφίων μετά την 2η εκλογική αναμέτρηση θα γίνεται 3η εκλογική διαδικασία κ.ο.κ.

Υποψήφιος μπορεί να είναι ο κάθε Έλληνας Πολίτης! είτε μέσω κομματικού σχηματισμού είτε μεμονωμένα !

Τα ονόματα όλων των υποψηφίων, ΧΩΡΙΣ ενδείξεις αν ανηκουν σε κόμμα ή όχι, θα αναγραφονται σε ένα ψηφοδέλτιο και οι πολίτες θα έχουν να επιλέξουν εναν με ένα και μοναδικό σταυρό προτίμησης !!!

Η θητεία του προέδρου της Δημοκρατίας θα είναι 5 ετής. Οι εκλογές θα γίνονται τον μήνα  Νοέμβριο καθε πέμπτου έτους και τα καθήκοντα θα αναλαμβάνονται από 1η Ιανουαρίου του ερχόμενου έτους.

  1. ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ

Εδω απλά έχουμε να αποδεχτούμε, προς το παρόν, το υπάρχον σύστημα περί χρόνου των εκλογων της Ευρωπαϊκής Ένωσης διότι αλλαγή του μπορεί να επέλθει μόνο από την Ευρωβουλή και όχι από τα Εθνικά Κοινοβούλια. Μπορούμε όμως να τροποποιήσουμε τον τρόπο των εκλογών στην Πατρίδα μας δηλαδή αντί να εκλέγονται οι πρωτοι υποψήφιοι των κομμάτων  να τροποποιηθεί και να εκλέγονται με γεωγραφικά κριτήρια πχ. το καθε ηπειρωτικό γεωγραφικό διαμέρισμα της Ελλάδας να στέλνει στο Ευρωκοινοβούλιο από 2 Βουλευτές συν 3 η Αττική με Αθήνα και Πειραια και 1 η Θεσσαλονίκη ως πολυπληθεστερς περιοχές, 2 η Κρητη, 1 τα νησια του Ιονίου και 2 τα νησια του Αιγαιου. Ετσι έχουμε ακριβως 21 Ευρωβουλευτές και εκπροσωπούνται ακριβοδίκαια ολες οι περιοχές της Ελλάδας!

  1. ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ

Εδω διαφοροποιούμαστε κατα κόρον με τα υπάρχοντα εκλογικά συστήματα – παζάρια τα οποία το μόνο που κάνουν ειναι να κοροϊδευουν τους πολίτες με συστήματα όπως «Ενισχυμένη Αναλογική» ή «Υπερενισχυμένη Αναλογική» ή εστω και «Απλή Αναλογική». ΟΛΑ είναι μια μεγαλη κοροϊδία των κομμάτων προς τους πολίτες-ψηφοφόρους! Ποτέ μα ποτέ όλα αυτά τα συστήματα δεν θα δώσουν πραγματικά αποτελέσματα και εκπροσώπηση του Λαού στο κοινοβούλιο και κατ επέκτασιν Λαϊκή Κυριαρχία !

Είναι συστήματα με αυστηρά κομματικά κριτήρια και ο Λαός ΔΕΝ έχει θέση σ αυτά.

Παράδειγμα: Δεν πέφτει λόγος στον πολίτη-ψηφοφόρο για το ποιοί θα είναι οι βουλευτές που θα πάρουν τις 50 παραπάνω εξτρα έδρες μπόνους που δίδονται στο πρώτο κόμμα!  Αυτό καθαυτό το μπόνους των 50 εδρων είναι αντιδημοκρατικό κι όμως καταφεραν τα κόμματα να το περάσουν δια νόμου ! Το τι θέλει ο Λαός είναι δευτερευούσης σημασίας γι αυτούς!

Το σύστημα το οποίο προτείνω εδω είναι η πλήρης ένωση των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών με τις βουλευτικές εκλογές! Ισως να σας φαντἀζει απραγματοποίητο ή εστω παρα πολύ δύσκολο, δεν ειναι όμως, τουναντίον είναι πάρα πολύ εύκολο να εφαρμοστεί.

Στο ψηφοδέλτιο των δημοτικών εκλογων ακριβως κάτω από τα ονόματα των υποψηφίων παρέδρων για τον κάθε δήμο θα υπάρχει ενα εξτρα φύλλο με τα ονόματα όλων των υποψηφίων ανεξαρτήτως κόμματος που θα πρέπει να εκλέξει ο πολίτης για να στείλει στο Εθνικό Κοινοβούλιο !!!

Τόσο απλό !!!

Θα μπορεί να βάζει μόνο έναν σταυρο προτίμησης ασχέτως του πόσοι θα είναι οι υποψήφιοι για το Κοινοβούλιο στον κάθε δήμο της χώρας! Σε περίπτωση ισοψηφίας  επαναλαμβανεται η εκλογική αναμέτρηση μεταζυ των 2 πρωτων ισοψηφούντων.

Εκλογες για δημοτικούς συμβούλους και βουλευτές κοινοβουλλίου  θα γινονται κάθε 6 χρόνια !

Ετσι το μελλοντικό κοινοβούλιο θα έχει 325 Βουλευτές οι οποίοι θα εκπροσωπούν ΟΛΟΥΣ του Δήμους της χωρας ! Επειδή θα θεωρηθεί αδικο δήμοι με πολύ πληθυσμό να έχουν 1 βουλευτή όπως και οι άλλοι δήμοι, αυξανουμε τον αριθμό στους 350 και οι επιπλεον 25 βουλευτικές θέσεις θα διανεμηθουν σύμφωνα με τον πληθυσμό των μεγαλων δήμων της χώρας!

ΤΙ ΘΕΤΙΚΑ και ΤΙ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ;

ΘΕΤΙΚΑ:

  1. Εκπροσωπούνται ΟΛΟΙ οι δήμοι της χώρας στο Κοινοβούλιο
  2. Ο καθε βουλευτής ειναι εκλεγμενος από τον δήμο του άρα λογοδοτεί άμεσα στους δημότες του οι οποίοι θα μπορούν ανα πάσα στιγμή να τον ανακαλέσουν με μια συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου και να στείλουν στο κοινοβούλιο τον αμέσως 1ον επιλαχόντα κ.ο.κ.
  3. Μπορεί ο βουλευτής να συμβουλεύεται άμεσα τους δημότες σε καίρεια Εθνικά ζητήματα αλλά και σε ψήφηση νομοσχεδίων ώστε να μην υπάρχουν διενέξεις μεταξύ τους! Αυτή ειναι και η πιο ¨Αμεση Μορφή Δημκρατικού Πολιτευματος και εκπροσώπησης!!!
  4. Ο μισθός του βουλευτή θα βαραίνει τον δημοτικό προϋπολογισμό και όχι του κοινοβουλίου.
  5. Ο βουλευτής και κατα συνέπεια ο κάθε πολίτης γίνεται συμμετοχος στην ενεργή πολιτική και ασκεί έλεγχο στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και την Κυβέρνηση του ψηφίζοντας ή απορρίπτοντας νομοσχεδια τα οποία δεν θεωρεί συμφέροντα ή σωστά !
  6. Εξοικονομούνται τεράστια χρηματικά ποσά από την μη διενεργεια ξεχωριστών βουλευτικών εκλογών !
  7. Σταματά η χρηματοδότηση των κομμάτων για τις εκλογές και γενικά οποιαδήποτε  χρηματοδότηση στα κόμματα.
  8. Εξοικονομούνται τεράστια ποσά από τις εξτρα δαπάνες για τους βουλευτές, παραστάσεις, συνεδριάσεις κλπ καθώς και από την χορήγηση ποσών για να έχουν- να συντηρούν 2 πολιτικά γραφεία !
  9. Οι βουλευτές δεν ειναι πια «ανώτεροι πολίτες»αλλά απλοί πολίτες όπως όλοι οι υπόλοιποι Έλληνες.
  10. Δεν παίρνουν βουλευτική συνταξη ΑΛΛΑ την ίδια σύνταξη όπως οι συμπολίτες τους!
  11. Παραμερίζονται σε μεγαλο βαθμό τα κόμματα, ως περιττά, σε αυτήν την εκλογική διαδικασία!
  12. Η Βουλή ενεργεί πια όχι μόνο ως νομοθετικό οργανο αλλά κυρίως ως ελεγκτικός μηχανισμός στην όποια κυβέρνηση!
  13. Εξοικονομούνται οι μισθοί και όλα τα αλλα έξοδα και κόστος που έχει η σημερινή Προεδρία της Δημοκρατίας!

ΑΡΝΗΤΙΚΑ :

το μόνο «αρνητικό» αυτού του συστήματος είναι ότι δίνει την εξουσία στον πολίτη και τον καθιστά υπευθυνο κι ενεργό εγι αυτό ΔΕΝ το θέλουν τα κόμματα και γι αυτό δεν το υιοθετούν τόσα χρόνια, που σημαίνει οτι είναι καλό και αλάνθαστο ! Τυχόντα λάθη που μέλει προκύψουν θα είναι σε τοπικό επίπεδο δήμου και όχι εθνικό !!!