Καταστατικό

Διακήρυξη

Η παρακάτω ιδρυτική διακήρυξη είναι το αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας των αρχικών μελλών της Κίνησης «η Νέα Ελλάδα, – Κίνηση Εθνικής Ομόνοιας»,  με βάση τις ιδέες που αναπτύχθηκαν και ωρίμασαν σε όλη την Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες, την τρέχουσα πραγματικότητα και τις σημερινές και μελλοντικές ανάγκες της Ελληνικής Κοινωνίας.

Οι Έλληνες βιώνουμε μια προσπάθεια μετατροπής του έθνους-κράτους σε ανίσχυρη κοινότητα. Χωρίς τα στοιχειώδη συστατικά που εγγυόνται την ενότητα ενός έθνους!

Η εσωτερική πολιτισμική αλλοτρίωση του πληθυσμού οδηγεί στο  «υποταγή στη Δύση» και στον «εθνομηδενισμό» χωρίς εναλλακτικές.

Το σημερινό δίλλημα δεν ειναι το «ελευθερία ή θάνατος» της επανάστασης ούτε το «ελευθερία ή κομμουνισμός» όπως ήταν παλαιότερα επιβεβλημένο από ορισμένα σκοτεινά συμφέροντα  αλλά « ένταξη σε διαδικαστικό σύστημα Γερμανικής φιλοσοφίας, ήτοι πλήρως ελεγχόμενο με μεθόδους επιχειρησιακού σχεδιασμού και ελέγχου ή ΟΧΙ».

Το τμήμα των δυνάμεων το οποίο, σε παγκόσμια κλίμακα, επιθυμεί τέτοιου είδους διαχείριση πληθυσμών, στηρίζει την επιβολή προγραμμάτων μετατροπής οικονομιών εθνών-κρατών σε ατροφικά και, ως εκ τούτου, αναγκαστικώς εξαρτημένα από έναν και μόνο πόλο.

Με αυτή την ιδεολογική βάση, η δημοκρατική επιλογή της κατά Αριστοτέλη μείωσης της ανισότητας δεν προβλέπεται.

Ο φεουδαρχισμός, ο σοσιαλισμός, ο φασισμός, ο νεοφιλελευθερισμός ως στρέβλωση του καπιταλισμού, αλλά και ο κομμουνισμός καθώς και η παγκοσμιοποίηση παράγουν ψευδοδημοκρατικά καθεστώτα επιβολής τεχνητής ανισότητας.

Ψευδοδημοκρατικά καθεστώτα παράγουν επίσης τα υπάρχοντα πολιτικά κόμματα έχοντας δημιουργήσει μια «κομματική δημοκρατία» χωρίς κανένα ίχνος πραγματικής λαϊκής δημοκρατίας και χωρίς να μπορεί ούτε να εκφραστεί ούτε να γίνει αποδεκτή η Λαϊκή Βούληση.

Μια γενιά εκπαίδευσης σε ηθικά, πνευματικά, οικονομικά και κοινωνικά διαβρωτική λειτουργία χτίζοντας ανυπέρβλητες οικονομικές ανισότητες εντός Ελλάδας και μεταξύ Ελλάδας και Ε.Ε. αποδείχθηκε επαρκής για να καταστεί ο πληθυσμός της Ελλάδας τόσο εθνικά αδύναμος όσο να τυγχάνει εθνικά αποπροσανατολιστικής επικοινωνιακής διαχείρισης και να αποδέχεται έξωθεν «εθνομηδενιστικές» λύσεις!

Ο νεοέλληνας αυτής της γενιάς κατανοεί το λάθος αλλά αδυνατεί να το αποχωριστεί.

Δεν έχει την ικανότητα να επιβάλλει την παραγωγή μιας εθνικά βιώσιμης λύσης, ούτε σε επίπεδο γενικού πληθυσμού ούτε σε επίπεδο οικονομικής, πνευματικής και επιστημονικής ελίτ.

Περιορίζεται απλά σε διαπιστώσεις και απαξιώνει οτιδήποτε ασυνήθιστο! Ενθουσιάζεται εύκολα αλλά και σπεύδει να καταδικάσει σε αποτυχία καθετι το νέο αν αυτό προέρχεται από κατώτερα κοινωνικά στρώματα.

Αντίστοιχα, το πολιτικό προσωπικό είναι «χαμηλής στάθμης» και ανίκανο να απότρέψει την μετατροπή του Ελληνικού έθνους-κράτους σε κοινότητα-λαού της Γερμανικής Ομοσπονδίας της Ενωμένης Ευρώπης.

Ζούμε ήδη την εποχή της ψηφιακής επανάστασης, η οποία πλέον εκτείνεται σχεδόν σε κάθε τομέα της ανθρώπινης δραστηριότητας. Τα πλεονεκτήματά της είναι πολλαπλά για τη κοινωνία, την επιστήμη, τον πολιτισμό, την οικονομία.

Η ψηφιακή επανάσταση συνοδεύεται από πολλές προκλήσεις, οι οποίες δημιουργούνται σε ρυθμούς που η κοινωνία και κυρίως το πολιτικό σύστημα αδυνατούν να προσαρμοστούν. Καθημερινά, ανθρώπινα δικαιώματα όπως η ελευθερία της έκφρασης, η προστασία της προσωπικότητας, το προσωπικό απόρρητο, η πρόσβαση στη γνώση και τον πολιτισμό πλήττονται στο όνομα του κέρδους και της εξυπηρέτησης ισχυρών μονοπωλίων.

Η Ελλάδα έχει ανάγκη από υγιείς ιδέες και εφαρμοστές των ιδεών αυτών.

O Λαός μας έχει πικρή πείρα από τους κομματικούς σχηματισμούς του παρελθόντος που στηρίζονταν στη φεουδαρχική σχέση ανάμεσα σε ηγέτες και βουλευτές, ανάμεσα σε βουλευτές και κομματάρχες, ανάμεσα σε κομματάρχες και ψηφοφόρους. Από κομματικούς μηχανισμούς που είχαν αντικαταστήσει τις αρχές, το πρόγραμμα και τις δημοκρατικές διαδικασίες με το ρουσφέτι και το παρασκήνιο. Από κόμματα που δεν σεβάστηκαν ούτε την ψήφο του αλλά ούτε και την ετυμηγορία του σε «δημοψηφισμα».

Καθολικό είναι το αίτημα για πολιτικούς οργανισμούς αρχών, που να τους διακρίνει η ελεύθερη δημοκρατική έκφραση των πολιτών !
Υπάρχουν πολλοί που μπορούν να βοηθήσουν αλλά δεν πιστεύουν στον εαυτό τους ή στον άνθρωπο της διπλανής πόρτας.
Υπάρχουν πολλοί που θέλουν μια ουσιαστική αλλαγή και απαλλαγή από όλους τους επαγγελματίες πολιτικούς !

Ως εκ τούτου, η εθνική αναγκαιότητα δημιουργίας της Κίνησης «Κ.Ε.Ο. – Κίνηση Εθνικής Ομόνοιας», ως πολιτικού φορέα προκύπτει ὀχι μόνο από ιστορική ευθύνη αλλά και από ευθύνη τιμής προς όλους αυτούς που «αυτοκτόνησαν» και αυτούς που «δεινοπάθησαν» την τελευταία πενταετία.

Το όραμα της Κ.Ε.Ο. είναι η  διαγεννεακή ευημερία των Ελλήνων και η μετατροπή της Ελλάδας σε υγιές κράτος.

Ο σκοπός της Κ.Ε.Ο. είναι η ανάληψη της ευθύνης διακυβέρνησης της χώρας με κάθε νόμιμο μέσο.

Δεν συμπράττουμε καθ’οιονδήποτε τρόπο στη συνέχιση της υφιστάμενης πορείας.

Ακυρώνονται οι διεθνείς συμβάσεις και συμφωνίες που έχουν οδηγήσει την Ελλάδα σε οικονομική, πολιτική και στρατιωτική εξάρτηση από τα μονοπωλιακά συγκροτήματα της Δύσης και ιδιαίτερα του αμερικάνικου, γερμανικού και γενικως ευρωπαϊκού ιμπεριαλισμού.

Δεν δημιουργούμε αίσθημα επαναφοράς σε ασφαλείς ψευδαισθήσεις.

Δεν μετατρεπόμαστε σε μέρος του πολιτικού προσωπικού της Μεταπολίτευσης.

Δεν συμφωνούμε με την υπάρχουσα μορφή του κοινοβουλίου και με τον υπάρχοντα εκλογικό νόμο.

Δεν συγχωρούμε όλους όσους έφεραν την Ελλάδα σ αυτό το χάλι και θα επιδιώξουμε την προσκομιδή τους στην δικαιοσύνη και την τιμωρία τους.

Στο υφιστάμενο περιβάλλον πλήρους θεσμικής ανεπάρκειας είναι ανέφικτη η εφαρμογή υγιών πολιτικών, διότι είτε μετατρέπονται σε όργανα εξυπηρέτησης κομματικών ή άλλων σκοπιμοτήτων είτε ακυρώνονται στην περίπτωση που δεν σέβονται τον φαύλο τρόπο λειτουργίας των κρατικών μηχανισμών. Πριν από την εφαρμογή πολιτικών πρέπει να τεθούν οι σωστές, υπερκομματικές βάσεις οι οποίες θα επιτρέψουν την απρόσκοπτη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος όχι ως μέσο διαιώνισης αντιπαραγωγικής νοοτροπίας και παράπλευρης εξυπηρέτησης συμφερόντων, αλλά ως μέσο εξυπηρέτησης των εθνικών στόχων.

Οι βασικές συνισταμένες του προγραμματος μας ειναι:

  1. Εθνική ανεξαρτησία με διεθνείς συνεργασίες και χωρίς την εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας.

Επανεξετάζουμε, βάσει του εθνικού συμφέροντος και μόνο, τη θέση μας στους Διεθνείς Οργανισμούς στους οποίους μετέχουμε και προωθούμε εντατικά και μεθοδικά θα συμφέροντα της χώρας μας μέσω αυτών που θα επιλέξουμε να είμαστε μέλος.

Συνάπτουμε νέες συμμαχίες και ανανεώνουμε υφιστάμενες με βάση την εθνική ωφέλεια και την εξυπηρέτηση των εθνικών μας συμφερόντων, χωρίς φοβίες, προκαταλήψεις ή ενοχικά σύνδρομα.

Απορρίπτουμε την έξωθεν επιβολή όρων διαβίωσης προτεκτοράτου ή αποικίας ή αποτυχημένου κράτους στους Έλληνες και την παραγωγή δικαίου από εξωχώρια κέντρα χωρίς δημοκρατική νομιμοποίηση από τον Ελληνικό λαό και το Σύνταγμα.

Δεν αποδεχόμαστε την μετατροπή της χώρας σε υποτελή ομόσπονδη κοινότητα, ούτε του Έθνους των Ελλήνων σε πληθυσμό κάποιου υπερσυνόλου.

  1. Οικονομική ευμάρεια με βάση την εγχώρια παραγωγή ελέγχοντας τα χρηματοοικονομικά μέσα διαχείρισης της καταναλωτικής δύναμης ως εργαλείο εξυπηρέτησης του σκοπού και όχι ως αυτοσκοπού.Διαπραγματευόμαστε την υλοποίηση συνολικού προγράμματος διαχείρισης βιώσιμου χρέους με σκοπό την αποπληρωμή μόνο του αληθινού προϋπάρχοντος των μνημονίων χρέους χωρίς τη χρήση έωλων μακροοικονομικών υποθέσεων αυτοεκπληρούμενων προφητειών και με απαραίτητη προϋπόθεση την διαγραφή του όλου του απεγχθούς  προ και κατά την διάρκεια των μνημονίων χρέους.Εργαζόμαστε πάνω στη δημιουργία απλού και δίκαιου φορολογικού συστήματος, με αναλογικότητα στη συμμετοχή των βαρών, και σαφείς κανόνες που θα διαρκούν σε βάθος χρόνου.Διαμορφώνουμε τις προϋποθέσεις για καθιέρωση επενδυτικού κλίματος φιλικού προς θεσμικές, μακρόπνοες και σταθερές επενδύσεις.Επιλέγουμε νομισματικό μέσο βάσει του εθνικού ρόλου στις δυναμικά εξελισσόμενες γεωστρατηγικές ισορροπίες και κατόπιν δημοψηφίσματος παραμένουμε ή όχι στην Ευρωζώνη.  Γι αυτό και έχουμε ολοκληρωμένο οικονομικό πρόγραμμα και για τις 2 περιπτωσεις.

    Δρούμε με μόνο γνώμονα το εθνικό συμφέρον και των συνεργειών που μπορούμε βάσει αυτού να δημιουργήσουμε.

    Θέτουμε τις Τράπεζες υπό πλήρη κρατικό έλεγχο και κρατικοποιούμε την Τράπεζα της Ελλάδος.

    1. Αλλαγή του κομματοκεντρικού κοινοβουλευτισμού και κράτουςΘα κόψουμε τον ομφαλιο λώρο των κομμάτων και των σάπιων κομματικών μηχανισμών τους με την υγιή ελληνική κοινωνία αλλαζοντας                                                                                                                    Α. Τον εκλογικο νόμο ωστε οι βουλευτες να εκλεγονται οχι μεσω κομματικού μηχανισμού αλλά από τους δημότες του καθε δήμου μαζί με τις δημοτικές εκλογές. Θα μπορούν να ανακαλούνται αν δεν εκτελούν τα καθήκοντα τους, ως ειχαν υποσχεθεί στους ψηφοφόρους τους, με  μία απλή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου που εξελέξησαν.Β. Θα τροποποιήσουμε-αναθεωρήσουμε το Σύνταγμα ώστε να μην αφήνει περιθώρια ατιμωρησίας όλων των δημοσιών λειτουργών  και ειδικά των βουλευτών.

      Γ. Τις αποφάσεις για τα καίρια Εθνικά Θέματα αλλά και την ψηφιση των νόμων θα τις παίρνει ο Λαός δίνοντας εντολή στους βουλευτες που εξελεξε για το τι θα ψηφίσουν και τι όχι αλλά και θα μπορεί να αντιπροτείνει άμεσα εναλλακτικές λύσεις.

      Δ. Οι βουλευτές πλέον θα είναι στην μισθοδοσία των δήμων τους και όχι του Κοινοβουλίου, θα παίρνουν σύνταξη όπως όλοι οι Έλληνες Πολίτες και όχι βουλευτική.

      1. Κοινωνική ευημερία με βάση τη δικαιοσύνη.

      « Όσο περισσότεροι νόμοι τόσο πιό διεφθαρμένο είναι ένα κράτος »

      Αναδιαμορφώνουμε πλήρως το σύστημα παραγωγής και υλοποίησης δικαίου ετσι ώστε, με τις οδηγίες ανεξάρτητης και αδέκαστης δικαστικής εξουσίας, να χαρτογραφηθεί με σαφήνεια και πληρότητα το σύνολο του κανονιστικού και νομικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία της χώρας και των θεσμών της, να εξαλειφθεί η πολυνομία, να απλοποιηθούν οι διαδικασίες απονομής της δικαιοσύνης και να εμπεδωθεί κοινό αίσθημα ασφάλειας δικαίου και αμεσότητας εφαρμογής του.

      Δημιουργούμε ένα Κοινωνικό Κράτος Δικαίου με συνθήκες προστασίας των αδυνάτων και κοινωνική δικαιοσύνη.

      «Ο σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου αποτελούν την πρωταρχική υποχρέωση της πολιτείας».  Αρθρο 2 παρ. 1 του Συντάγματος

      Και Βασική μας αρχή είναι:

      « Όποιος  πολίτης δεν είναι σε θέση να συντηρεί τον εαυτό του σε ζωή με τις δικές του δυνάμεις και δεν λαμβάνει κατάλληλη βοήθεια από άλλες πηγές, έχει το δικαίωμα στην προσωπική και οικονομική στήριξη του από το κράτος.

      Το κρατος έχει την υποχρέωση να εγγυηθεί μια αξιοπρεπή ζωή στους αδύναμους πολίτες του και να τους παρέχει την δυνατότητα να συμμετέχουν ισότιμα στα πάντα εντός της ελληνικής επικράτειας ».

 

ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ

ΑΡΘΡΟ 1: ΕΠΩΝΥΜΙΑ, ΕΔΡΑ, ΕΜΒΛΗΜΑ

1.1 Στην Αθήνα σήμερα  10 Σεπτεμβρίου 2016 ιδρύεται πολιτικό κόμμα με το όνομα «Η Νέα Ελλάδα, Κίνηση Εθνικής Ομόνοιας» . Η συντομογραφία του είναι «Κ.Ε.Ο.».

1.2 Η οργάνωση και η δράση του κόμματος εξυπηρετεί την ελεύθερη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος της Ελλάδας.

1.3 Έδρα του κόμματος είναι η Αθήνα. Το κόμμα δραστηριοποιείται πολιτικά όπου υπάρχουν Έλληνες πολίτες.

1.4 Με απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής του Κόμματος μπορούν να ιδρύονται περιφερειακά γραφεία (σε έδρες Περιφερειών) και τοπικά γραφεία (σε έδρες Δήμων), τα οποία χρησιμοποιούν το όνομα του κόμματος ως εξής: «Κίνηση Εθνικής Ομόνοιας, γραφείο [αντίστοιχη Περιφέρεια ή Δήμος]».

1.5 Έμβλημα του κόμματος είναι ένα μαύρο σκίτσο της «Κυρίας της Δικαιοσύνης» (Lady Justice), σε φόντο 20% απόχρωση του γκρι, που στο δεξί της χέρι κρατεί μια ζυγαριά σφυρήλατη και έχει τα μάτια της καλυμμένα. Στην πάνω αριστερη γωνία αναγράφεται η συντομογραφία Κ.Ε.Ο. και από κατω ολόκληρη η επωνυμιά του κόμματος  όπως το ακόλουθο σχέδιο:

1.6 Το Κόμμα της Κ.Ε.Ο.  έχει σφραγίδα, στην οποία απεικονίζεται το έμβλημα και αναγράφεται η επωνυμία του.

ΑΡΘΡΟ 2: ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ

2.1 Το κόμμα της Κ.Ε.Ο. έχει ως βασική Αρχή τη δημοκρατική οργάνωση και λειτουργία του, με ψηφιακές διαδικασίες όπου αυτό είναι εφικτό και εφαρμογή της Άμεσης Δημοκρατίας τόσο στο εσωτερικό του όσο και στην κοινωνία. Το κόμμα λειτουργεί με βάση τις αρχές της Δημοκρατίας, τα Ανθρώπινα Δικαιώματα (Οικουμενική Διακήρυξη για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα της Γ.Σ. του ΟΗΕ και Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου), την Ιδρυτική του Διακήρυξη και τις διατάξεις του παρόντος Καταστατικού.

Το κόμμα δεν τοποθετείται στον ξεπερασμένο πολιτικό άξονα αριστερά-κέντρο-δεξιά ούτε στον επίσης ξεπερασμένο άξονα των συντηρητικών-προοδευτικών διότι πολύ απλά χαράζει για πρώτη φορά στον κόσμο Νέα Πολιτική Αστικής Διακυβέρνησης των Λαών.

2.2 Το κόμμα αποδέχεται το μοντέλο της «Νέας Αστικής Διακυβέρνησης των Πολιτών» ή όπως είναι στα αγγλικά «New Model of Urban Governance» που βασίζεται στην «Άμεση Δημοκρατία» και ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για θέματα οργάνωσης  της κοινωνικής πολιτείας μας και τροποποίηση των υπαρχόντων εκλογικών συστημάτων, τα οποία επηρεάζουν άμεσα την ανάδειξη μειοψηφικών κομμάτων σε πανίσχυρες κυβερνήσεις με πλασματικό τρόπο και οδηγούν το δημοκρατικό πολίτευμα σε ολιγαρχικής μορφής κομματικό μόρφωμα. Σε συνεργασία με τα αντίστοιχα Ευρωπαϊκά και Διεθνή κινήματα αγωνίζεται για να προωθήσει με κάθε νόμιμο τρόπο τα παραπάνω αλλα και:

2.2.1 Τη μεγαλύτερη συμμετοχή όλων στην λήψη αποφάσεων μέσω διαδικασιών Άμεσης Δημοκρατίας με φυσική παρουσία ή με ψηφιακά μέσα κατά περίπτωση, σε τοπικό, εθνικό και πανευρωπαϊκό επίπεδο.

2.2.2 Την προώθηση της Διαφάνειας σε όλα τα επίπεδα της Δημόσιας Διοίκησης.

2.2.3 Τον σεβασμό στο ιδιωτικό απόρρητο, τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ταχεία απονομή δικαιοσύνης, το απόρρητο όλων των επικοινωνιών και την πλήρη ελευθερία του λόγου.

ΑΡΘΡΟ 3: ΜΕΛΗ

3.1 Μέλη της Κ.Ε.Ο. μπορούν να είναι μόνο φυσικά πρόσωπα.

3.2 Μέλος του Κόμματος τηςΚ.Ε.Ο. μπορεί να γίνει οποιοσδήποτε Έλληνας πολίτης, καθώς και οποιοσδήποτε πολίτης χώρας-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τρίτης χώρας, εφ’ όσον του έχει αναγνωριστεί νόμιμα το δικαίωμα του εκλέγειν στην Ελλάδα.

3.3 Τα μέλη του κόμματος πρέπει αθροιστικά: Να έχουν ηλικία άνω των δεκαεξι(16) ετών, να επιθυμούν να συμβάλουν στην επίτευξη των αρχών-στόχων του κόμματος, να αποδέχονται τις Αρχές και το Καταστατικό του και να μην είναι μέλη άλλου κόμματος ή πολιτικής ή συνδικαλιστικής ομάδας ή φορέα που εξαρτάται έμμεσα ή άμεσα από άλλο κόμμα ή να έχουν παραιτηθεί από το άλλο κόμμα ή πολιτική ή συνδικαλιστική ομάδα ή φορέα τουλάχιστον μια μέρα προ της εγγραφής τους στην Κ.ΕΟ. Η παράγραφος δεν ισχύει για τα Ιδρυτικά μέλη που θα θα εγγραφούν !

3.4 Κάθε μέλος οφείλει να συμβάλλει με κάθε νόμιμο τρόπο στην προώθηση των αρχών-στόχων του άρθρου 2 του παρόντος.

3.5 Τα μέλη του κόμματος συμπαρίστανται με κάθε διαθέσιμο και νόμιμο τρόπο σε όποιο μέλος του υφίσταται προσωπικές, επαγγελματικές ή πολιτικές επιθέσεις λόγω της πολιτικής του δραστηριότητάς στα πλαίσια του κόμματος.

3.6 Πρόσωπα που δεν έχουν συμπληρώσει το δέκατο έκτο έτος της ηλικίας τους μπορούν να δραστηριοποιούνται στα πλαίσια της Νεολαίας της Κ.Ε.Ο., με ανώτατο ηλικιακό όριο συμμετοχής τα εικοσιδύο (22) έτη.

ΑΡΘΡΟ 4: ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ

4.1 Το κόμμα διοικείται από τον Πρόεδρο, με εξαετή θητεία και την Συντονιστική Επιτροπή , με τριετή θητεία. Και οι δύο μαζί αποτελούν την Διοίκηση του κόμματος η οποία είναι διαρκές όργανο, υπεύθυνο απέναντι στο Σώμα των μελών του κόμματος και το Συνέδριο, με ευθύνη να υλοποιεί τις συλλογικές αποφάσεις του κόμματος.

4.2 Η Συντονιστική Επιτροπή του κόμματος είναι επταμελής. Η Γραμματεία της Συντονιστικής Επιτροπής ανατίθεται εκ περιτροπής, για διάστημα ενός (1) έτους, σε άλλο μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής κάθε φορά. Η Πράξη αυτή καταχωρείται και δημοσιοποιείται. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται με την ίδια σειρά όταν όλα τα μέλη έχουν ασκήσει την γραμματεία  ή έχουν παραιτηθεί του δικαιώματος. Όποιο μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής δεν θέλει να αναλάβει την Γραμματεία μπορεί να παραιτηθεί υπέρ του επόμενου μέλους.

4.3 Ο Πρόεδρος εκλέγεται από την Βάση-Σώμα των Μελλών του κόμματος κάθε έξι (6) χρόνια και εκπροσωπεί νόμιμα το Κόμμα εντός και εκτός της χώρας και ενεργεί εξ’ ονόματός του, σε όλα τα ελληνικά δικαστήρια και σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες ή αρχές (ημεδαπές ή αλλοδαπές), διοικητικές, φορολογικές, συναλλάσσεται με Τράπεζες και οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, προβαίνει στην είσπραξη χρημάτων, ανάληψη χρημάτων και δημιουργία τραπεζικών λογαριασμών από κοινού με τον Υπεύθυνο Οικονομικών.

4.4 Η Συντονιστική Επιτροπή εκλέγει τον Αντιπρόεδρο της, για τριετή θητεία, ο οποίος αντικαθιστά πλήρως τον Πρόεδρο, σε περίπτωση προσωρινής αδυναμίας του Προέδρου να εκτελέσει τα καθήκοντά του. Ο Αντιπρόεδρος δεν μπορεί σε καμμία περίπτωση να είναι ο Γραμματέας της Συντονιστικής Επιτροπής.

4.5 Σε περίπτωση παραίτησης ή έκπτωσης μέλους της  Συντονιστικής Επιτροπής, αυτό αναπληρώνεται από τον επόμενο κατά σειρά εκλογής. Η αναπλήρωση επιτρέπεται για μέχρι τρία μέλη, ενώ σε περίπτωση περισσότερων παραιτήσεων η Συντονιστική Επιτροπή ή η Επιτροπή Διαιτησίας, εφ’ όσον η Επιτροπή Διαιτησίας δεχθεί σχετική αναφορά από οποιοδήποτε μέλος του κόμματος, προσφεύγουν στο Σώμα των Μελών για προσωρινή αναπλήρωση ή στο Συνέδριο για μόνιμη αναπλήρωση.

4.6 Η Διοίκηση μπορεί να δημιουργεί Θεματικές Επιτροπές αποτελούμενες από μέλη του κόμματος. Οι Επιτροπές λειτουργούν μέσα στο κόμμα για επιμέρους θέματα, όταν αυτό απαιτείται. Οι Επιτροπές μπορούν να αποφασίσουν να καλέσουν, σε μεμονωμένη συνεδρίαση, πρόσωπα τα οποία δεν είναι μέλη του κόμματος, αλλά έχουν επιστημονική κατάρτιση ή άλλη δεξιότητα την οποία η Επιτροπή θεωρεί σημαντική. Η Επιτροπή σε κάθε συνεδρίασή της εκλέγει ένα μέλος του κόμματος ως Συντονιστή και έναν υπεύθυνο για να τηρεί και να δημοσιεύει τα πρακτικά της συνεδρίασης. Οι Επιτροπές μπορούν να συνεδριάζουν και ηλεκτρονικά, όταν αυτό εξυπηρετεί τη λειτουργία τους.

4.7Η Διοίκηση ορίζει ένα μέλος του κόμματος ως Υπεύθυνο Οικονομικών, ο οποίος ενεργεί από κοινού με τον Πρόεδρο και τον Γραμματέα της Συντονιστικής Επιτροπής όταν και όπου απαιτούνται υπογραφές οικονομικής, λογιστικής ή τραπεζικής φύσεως.

4.7.1Ο Υπεύθυνος Οικονομικών έχει την ευθύνη των οικονομικών του κόμματος, της είσπραξης εισφορών, πληρωμών, της διαχείρισης των τραπεζικών λογαριασμών του κόμματος συμπεριλαμβανομένων και των διαδικτυακών λογαριασμών και συναλλαγών, των σχέσεων με τις οικονομικές υπηρεσίες του κράτους και την Επιτροπή Ελέγχου της Βουλής και της εκπλήρωσης κάθε άλλης, σχετικής με τα οικονομικά, νομικής υποχρέωσης του κόμματος.

4.7.2 Ο Υπεύθυνος Οικονομικών παρέχει σε τουλάχιστον δύο ακόμη μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής ψηφιακή πρόσβαση με δικαίωμα εμφάνισης (view only) σε όλους τους τραπεζικούς λογαριασμούς του κόμματος.

4.7.3 Ο Υπεύθυνος Οικονομικών ενημερώνει τουλάχιστον μια φορά το μήνα (ή σε πραγματικό χρόνο με τη χρήση διαδικτυακών μέσων) τη Διοίκηση για τα οικονομικά του Κόμματος.

4.7.4 Ο Υπεύθυνος Οικονομικών οφείλει να είναι ενήμερος και να παίρνει τα απαραίτητα μέτρα για την υλοποίηση κάθε νομικής ρύθμισης, καθώς και κάθε Υπουργικής απόφασης, ιδίως αυτής που εκδίδεται σε περιόδους εκλογών, ύστερα από πρόταση της Διακομματικής Επιτροπής Εκλογών και δημοσιεύεται σε ΦΕΚ.

4.7.5 Ο Υπεύθυνος Οικονομικών κατέχει τη θέση αυτή μόνο για μία (1) θητεία, η οποία είναι το πολύ τριετής.

4.8 Η διαχείριση των οικονομικών του Κόμματος γίνεται με απόλυτα διαφανή τρόπο και σε πλήρη συμφωνία με τις διατάξεις του νόμου για τα οικονομικά των κομμάτων. Τα έσοδα και οι δαπάνες του κόμματος τόσο σε περιφερειακό όσο και σε εθνικό επίπεδο δημοσιεύονται υποχρεωτικά στον διαδικτυακό τόπο του κόμματος και στον πίνακα ανακοινώσεων στα γραφεία του κόμματος.

4.9 Η χρηματοδότηση του κόμματος, από το ίδιο πρόσωπο, κατά τη διάρκεια του ίδιου έτους, δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το από το νόμο οριζόμενο ποσό.

4.10 Για όλα τα εσωτερικά θέματα τα οποία δεν ορίζονται από το παρόν καταστατικό, αρμόδιο να λαμβάνει αποφάσεις είναι το Συνέδριο του κόμματος. Σε περίπτωση που έχουν υλοποιηθεί ηλεκτρονικές ή ψηφιακές διαδικασίες Άμεσης Δημοκρατίας, οι αποφάσεις μπορούν να ληφθούν από το Σώμα των Μελών του κόμματος. Προσωρινές αποφάσεις επείγοντος χαρακτήρα μπορεί να λαμβάνει η Διοίκηση, η οποία κατόπιν πρέπει να προσφεύγει για επικύρωση τους στο Σώμα των Μελών ή το Συνέδριο.

Οι αποφάσεις αυτές δεν μπορεί να αφορούν θέματα για τα οποία έχει οριστεί αρμόδια η Επιτροπή Διαιτησίας του κόμματος.

4.11 Με τις προϋποθέσεις και τις εξαιρέσεις που προβλέπει σε άρθρα του το παρόν καταστατικό, κάθε μέλος του κόμματος έχει το δικαίωμα να εκλέγει και να εκλέγεται σε κάθε θέση της κομματικής δομής.

4.12 Κάθε εκλεγμένο κομματικό όργανο, εκτός από την Επιτροπή Διαιτησίας οφείλει να λογοδοτεί κατ’ έτος στο Σώμα των Μελών του κόμματος.

4.13 Η ψήφος στα συνέδρια και τις συνεδριάσεις των οργάνων του κόμματος είναι προσωπική και δεν μπορεί να ασκηθεί μέσω πληρεξουσίου. Κάθε μέλος έχει μόνο μια ψήφο. Η ψήφος είναι μυστική όταν αφορά την εκλογή προσώπων ή όταν αυτό έχει εκ των προτέρων αποφασιστεί. Η συμμετοχή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τηλεφωνίας, ή τηλεδιάσκεψης, είναι αποδεκτή σε κάθε περίπτωση φανερής ψηφοφορίας, εκτός από τις ψηφοφορίες στο Συνέδριο.

4.14 Οι αποφάσεις στα όργανα του κόμματος λαμβάνονται συλλογικά με βάση την αρχή της πλειοψηφίας και είναι υποχρεωτικές για όλα τα μέλη του κόμματος. Πριν από την ψηφοφορία καταβάλλεται κάθε προσπάθεια ώστε να εξασφαλίζεται η σύνθεση των απόψεων και η μέγιστη δυνατή συναίνεση.

Το άρθρο 4.14 τροποποιείται μόνο από το Συνέδριο και μόνο με πλειοψηφία άνω των τεσσάρων πέμπτων (4/5) των συμμετεχόντων συν μία ψήφο.

4.15 Οι αποφάσεις της πλειοψηφίας εφαρμόζονται από όλους. Τα μέλη δικαιούνται να διατυπώσουν δημόσια την προσωπική τους γνώμη ή άποψη υπογραμμίζοντας ότι αυτή είναι προσωπική, αναφέροντας ταυτόχρονα και τη συλλογική απόφαση του κόμματος.

4.16 Οι προεκλογικές συνεργασίες μεταξύ διαφόρων πολιτικών κομμάτων και πολιτικών συνασπισμών στις οποίες θα συμμετέχει και η Κ.Ε.Ο. αποφασίζονται από το Σώμα των Μελών του κόμματος με πλειοψηφία δύο τρίτων (2/3) των ψηφισάντων συν μία ψήφο και επικυρώνονται από το Συνέδριο του κόμματος με πλειοψηφία δύο τρίτων (2/3) των ψηφισάντων συν μία ψήφο.

Οι μετεκλογικές συνεργασίες μεταξύ διαφόρων πολιτικών κομμάτων και πολιτικών συνασπισμών στις οποίες θα συμμετέχει και η Κ.Ε.Ο.  αποφασίζονται από το Σώμα των Μελών του κόμματος με πλειοψηφία δύο τρίτων (2/3) των ψηφισάντων συν μία ψήφο, χωρίς να χρειάζεται επικύρωση από το Συνέδριο του κόμματος.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:Και για τις δυο παραπάνω συνεργασίες είναι απόλυτη προϋπόθεση τα άλλα κόμματα να αποδέχονται το Σύστημα της Άμεσης Δημοκρατίας της Κ.Ε.Ο. . Σε περίπτωση μη αποδοχής του αποκλείεται ρητά η κάθε μορφής συνεργασία.

4.17 Κάθε μέλος που συμμετέχει σε εκλεγμένο συλλογικό όργανο του κόμματος, οφείλει να παρευρίσκεται στις συνεδριάσεις του. Σε περίπτωση αδικαιολόγητης απουσίας πέραν των τριών συνεχών συνεδριάσεων, το συλλογικό όργανο στο οποίο μετέχει, μπορεί να εισηγηθεί στην Επιτροπή Διαιτησίας την έκπτωση του από τη θέση αυτή.

4.18 Κάθε Έλληνας πολίτης, πολίτης χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή πολίτης τρίτης χώρας ο οποίος έχει δικαίωμα εκλέγειν στην Ελλάδα μπορεί ελεύθερα να παρακολουθεί τις συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων του κόμματος. Το συγκεκριμένο όργανο μπορεί να αποφασίσει την περαιτέρω επέκταση του δικαιώματος αυτού. Όταν και όπου αυτό είναι εφικτό, οι συνεδριάσεις μεταδίδονται ζωντανά στο διαδίκτυο.

4.19 Στο παρόν καταστατικό κάθε στρογγυλοποίηση αριθμού ο οποίος προκύπτει από κλάσμα γίνεται στον επόμενο (μεγαλύτερο) ακέραιο αριθμό και δηλώνεται ότι επίσημη και μόνη γλώσσα του κόμματος είναι η Ελληνική (δημοτική). Κανένας δεν μπορεί να είναι μέλλος του κόμματος αν δεν ομιλεί, κατανοεί και γράφει την Ελληνική Γλώσσα  τουλάχιστον σε επίπεδο Β2 της Ευρωπαϊκής Κλίμακας γνώσης γλωσσών.

ΑΡΘΡΟ 5: ΕΓΓΡΑΦΗ, ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ, ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

5.1 Η εγγραφή του νέου μέλους γίνεται μετά από υπογεγραμμένη αίτηση και υπεύθυνη δήλωσή του ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις εγγραφής του στο κόμμα, την οποία υποβάλλει αυτοπροσώπως. Η εγγραφή μπορεί να γίνεται και με αλληλογραφία ή ηλεκτρονική διαδικασία, η οποία σε κάθε περίπτωση θα έχει εγγυήσεις ταυτοπροσωπίας (π.χ. θεώρηση γνήσιου της υπογραφής ή πιστοποιημένη ηλεκτρονική υπογραφή).

5.2 Η έγκριση και εγγραφή στο κεντρικό μητρώο μελών αρχικά θα εγκρίνεται απευθείας από τη Συντονιστική Επιτροπή. Μετά τη δημιουργία τοπικών γραφείων του κόμματος, οι νέες εγγραφές είναι δυνατόν αρχικά να εγκρίνονται από αυτά, όταν αποκτήσουν την απαραίτητη δομή και οργάνωση. Σε αυτήν την περίπτωση με την εγγραφή τους, τα νέα μέλη καταχωρούνται στο κεντρικό μητρώο μελών, με ευθύνη του τοπικού γραφείου στο οποίο έγινε η εγγραφή.

5.3 Η απόρριψη μιας αίτησης από το κόμμα συνοδεύεται από έγγραφη αιτιολόγηση προς τον ενδιαφερόμενο. Ενδεικτικά, λόγο απόρριψης μπορεί να αποτελέσουν: η μετά την αίτηση δραστηριοποίησή του υποψήφιου υπέρ άλλου κόμματος ή φορέα ελεγχόμενου από κόμμα, η άποψη της Συντονιστικής Επιτροπής ή της Επιτροπής Διαιτησίας ότι η αποδοχή της συγκεκριμένης αίτησης θα έβλαπτε την εικόνα του κόμματος, η έκφραση εκ μέρους του υποψηφίου ιδεών μη συμβατών με τις αρχές του άρθρου 2 του παρόντος, καθώς και η συμμετοχή του ενδιαφερομένου σε ομάδα συμφερόντων με δομημένη μεθοδολογία.

5.4 Τα μέλη έχουν δικαίωμα να συμμετέχουν σε όλες τις κομματικές διαδικασίες υπό τους όρους του παρόντος καταστατικού.

5.5 Στα νέα μέλη παρέχεται το συντομότερο δυνατό πρόσβαση (όνομα χρήστη/κωδικός ή διαδικασία εγγραφής) σε ψηφιακή πλατφόρμα του κόμματος.

5.6 Η μη πληρωμή της μηνιαίας συνδρομής ( 3,-€ ) από το μέλος του κόμματος οδηγεί μόνο στη στέρηση του δικαιώματος της ψήφου, του εκλέγειν και εκλέγεσθαι.

5.7 Η ιδιότητα του μέλους λήγει με το θάνατο, την οικειοθελή παραίτηση και αποχώρηση του μέλους ή την άρση της ιδιότητας του μέλους.

5.8 Η ιδιότητα του μέλους του κόμματος μπορεί να αρθεί με αιτιολογημένη απόφαση της Επιτροπής Διαιτησίας, εφ’ όσον η συμπεριφορά του μέλους δημιουργεί σημαντικό πρόβλημα στο εσωτερικό του κόμματος ή σε μέλη ή βλάπτει την εικόνα του κόμματος. Επίσης η ιδιότητα του μέλους αίρεται εφ’ όσον το μέλος συμμετέχει ή ενεργοποιείται υπέρ άλλου κόμματος ή συνδικαλιστικής οργάνωσης ελεγχόμενης από άλλο κόμμα, αποδέχεται δημόσιο αξίωμα μέσω του οποίου ασκείται κυβερνητική πολιτική, χωρίς να έχει την έγκριση του κόμματος. Τέλος η ιδιότητα του μέλους αίρεται αν αυτό καταδικαστεί αμετάκλητα για για διάπραξη αδικημάτων που προβλέπονται από τη διεθνή συνθήκη κατά της διαφθοράς (Γ.Σ ΟΗΕ , 58/4, 31 Οκτωβρίου 2003).

5.9 Τα μέλη παραιτούνται και αποχωρούν με απλή γραπτή δήλωσή τους.

5.10 Τα μέλη συμμετέχουν ενεργά στις δραστηριότητες της Τοπικής ή Περιφερειακής τους Οργάνωσης. Τα μέλη καταβάλλουν προσπάθειες συγκρότησης ψηφοδελτίου της Κ.Ε.Ο. στον εκπαιδευτικό ή επαγγελματικό τους χώρο, εφ’ όσον αυτό είναι εφικτό.

5.11 Η συμμετοχή των μελών σε κάθε είδους συνδικαλιστικούς, φοιτητικούς και επαγγελματικούς φορείς γίνεται με δική τους πρωτοβουλία, με τον όρο οι φορείς αυτοί να μην συνδέονται με άλλο κόμμα. Σε αυτήν την περίπτωση τα μέλη δεν εκπροσωπούν το κόμμα και δεν ελέγχονται από αυτό.

ΑΡΘΡΟ 6: ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ

Τα όργανα του κόμματος είναι:

6.1 Το Σώμα των Μελών.

6.2 Η Γραμματεία της Νομαρχιακής Οργάνωσης.

6.3 Το Συνέδριο

6.4 Η Επιτροπή Διαιτησίας.

6.4 Η Συντονιστική Επιτροπή.

6.4 Ο/Η  πρόεδρος.

 

ΑΡΘΡΟ 7: ΣΩΜΑ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ

7.1 Το κόμμα καταβάλλει κάθε τεχνική προσπάθεια ώστε το Σώμα των Μελών να είναι σε συνεχή ψηφιακή Διαβούλευση μέσω κατάλληλης πλατφόρμας διαδικασιών Άμεσης Δημοκρατίας.

7.2 Το Σώμα των Μελών μπορεί να κληθεί να ψηφίσει και να αποφασίσει πάνω σε οποιοδήποτε θέμα συμπεριλαμβανομένων και των αποφάσεων της Επιτροπής Διαιτησίας, μετά από αίτημα της Συντονιστικής Επιτροπής ή μετά από αίτημα οποιουδήποτε μέλους υποστηριζόμενο από το 10% του Σώματος των Μελών.

Η μέγιστη χρονική διάρκεια για την διεξαγωγή της διαδικασίας διαβούλευσης και ψηφοφορίας, για οποιοδήποτε θέμα, είναι 30 ημέρες. Ελάχιστη χρονική διάρκεια δεν ορίζεται. Η ακριβής χρονική διάρκεια καθορίζεται από τη Διοικούσα Επιτροπή για το κάθε θέμα ξεχωριστά, με βάση το πόσο σημαντικό ή επείγον είναι το υπό συζήτηση ζήτημα.

Το Σώμα των Μελών δεν μπορεί να αποφασίσει την εκλογή προσώπων, εκτός των περιπτώσεων αναπλήρωσης όπου αυτό προβλέπεται από το παρόν καταστατικό.

7.3 Οι αποφάσεις λαμβάνονται με απλή πλειοψηφία των ψηφισάντων, εφ’ όσον αυτοί αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ένα δεύτερο (1/2) του Σώματος των Μελών.

7.4 Το Σώμα των Μελών μπορεί να κληθεί να ψηφίσει ξανά για το ίδιο θέμα, μόνο αν έχουν παρέλθει ενενήντα ημέρες από την προηγούμενη ψηφοφορία επί του ιδίου θέματος και εφ’ όσον έχει υπάρξει νέα διαβούλευση.

ΑΡΘΡΟ 8: ΣΥΝΕΔΡΙΟ

8.1 Το Συνέδριο συνέρχεται τακτικά κάθε χρόνο, σε διαφορετικό νομό της Ελλάδας από τον τόπο διεξαγωγής του τακτικού συνεδρίου των τελευταίων δύο ετών. Το Συνέδριο μπορεί να συνέλθει εκτάκτως όταν το αποφασίσει η Διοίκηση ή αν το ζητήσει το ένα τρίτο (1/3) συν ένας τουλάχιστον των ταμειακώς τακτοποιημένων μελών του κόμματος. Και το έκτακτο Συνέδριο διεξάγεται σε διαφορετικό νομό της Ελλάδας από τον τόπο διεξαγωγής των τελευταίων δύο εκτάκτων συνεδρίων. Το συνέδριο αναγγέλλεται τουλάχιστον σαράντα (40) μέρες πριν την πραγματοποίησή του.

8.2 Το Συνέδριο διεξάγεται υπό την ευθύνη τριμελούς προεδρείου, το οποίο έχει εκλεγεί με διαδικασίες ψηφιακής Άμεσης Δημοκρατίας, όταν αυτό καταστεί τεχνικά εφικτό. Μέχρι τότε το Προεδρείο του Συνεδρίου ορίζεται από τη Διοίκηση και αποτελείται υποχρεωτικά από μέλη του κόμματος, τα οποία δεν επιτρέπεται να θέσουν υποψηφιότητα για μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής.

8.3 Στο Συνέδριο μετέχουν και ψηφίζουν όλα τα μέλη του κόμματος, τα οποία έχουν εγγραφεί στο κεντρικό μητρώο μελών τουλάχιστον τρεις (3) μήνες πριν από την ημερομηνία συνόδου του Συνεδρίου και έχουν τακτοποιημένες τις ταμειακές τους υποχρεώσεις προς το κόμμα, ακόμη και την ημέρα διεξαγωγής του συνεδρίου. Ο περιορισμός των τριών (3) μηνών σε αυτό το άρθρο ισχύει από την 1η Ιανουαρίου του 2016.

8.4 Δικαίωμα να εκλεγούν έχουν τα μέλη του κόμματος που έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον δώδεκα (12) μήνες από την εγγραφή τους στο κόμμα. Ο περιορισμός των δώδεκα (12) μηνών σε αυτό το άρθρο του καταστατικού ισχύει μετά την 1η Ιανουαρίου του 2016.

8.5 Το Συνέδριο εκλέγει κάθε τρία έτη ή εκτάκτως όταν απαιτείται, τη Συντονιστική Επιτροπή του κόμματος. Η εκλογή των μελών της Επιτροπής γίνεται από ενιαίο ψηφοδέλτιο, με μυστική ψηφοφορία, από λίστα μελών του κόμματος που έχουν υποβάλλει την υποψηφιότητά τους τουλάχιστον ένα μήνα πριν τη διεξαγωγή του Συνεδρίου. Οι υποψήφιοι για την Συντονιστική Επιτροπή δεν μπορεί να είναι υποψήφιοι και για την Επιτροπή Διαιτησίας και αντίστροφα. Κάθε μέλος του κόμματος δικαιούται να εκφράσει την προτίμηση σε έναν ή περισσότερους υποψηφίους με τη χρήση σταυρού προτίμησης. Οι σταυροί προτίμησης δεν μπορούν να είναι περισσότεροι από το ένα πέμπτο (1/5) του συνόλου των υποψηφίων, ούτε μπορεί να είναι περισσότεροι από τέσσερεις (4) σταυροί.

8.6 Το Συνέδριο ψηφίζει και τροποποιεί το καταστατικό του κόμματος με πλειοψηφία τουλάχιστον των δύο τρίτων (2/3) των ψηφισάντων. Οι προτεινόμενες τροποποιήσεις που πρόκειται να τεθούν σε ψηφοφορία, πρέπει να έχουν υποβληθεί στο Προεδρείο του Συνεδρίου τουλάχιστον είκοσι (20) ημέρες πριν τη διεξαγωγή του Συνεδρίου, ώστε να συζητηθούν ψηφιακά μέχρι το Συνέδριο.

8.7 Το Συνέδριο ψηφίζει για προσθήκες ή αλλαγές στις Αρχές και το Πρόγραμμα του κόμματος με πλειοψηφία τουλάχιστον των δύο τρίτων (2/3) των ψηφισάντων. Οι προτεινόμενες τροποποιήσεις που πρόκειται να τεθούν σε ψηφοφορία, πρέπει να έχουν υποβληθεί στο Προεδρείο του Συνεδρίου τουλάχιστον δέκα (10) ημέρες πριν τη διεξαγωγή του Συνεδρίου, ώστε να συζητηθούν ψηφιακά μέχρι το Συνέδριο. Πριν τη συζήτηση κάθε θέματος το Συνέδριο αποφασίζει, με απλή πλειοψηφία, αν θα ασχοληθεί ή όχι με το θέμα και σε περίπτωση θετικής απόφασης προχωρά στη συζήτηση των προτάσεων που εμπίπτουν στο συγκεκριμένο θέμα.

ΑΡΘΡΟ 9: ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΙΤΗΣΙΑΣ

9.1 Η αποκλειστική αρμοδιότητα επίλυσης εσωτερικών διαφορών ανήκει στην Επιτροπή Διαιτησίας. Όλα τα άλλα όργανα και τα μέλη του κόμματος απαιτείται να συνεργάζονται με την Επιτροπή Διαιτησίας, στο βαθμό που απαιτείται για να καταφέρει να ασκήσει τις αρμοδιότητές της.

9.2 Κάθε όργανο ή μέλος της Κ.Ε.Ο. μπορεί να προσφύγει στην Επιτροπή Διαιτησίας. Ο προσφεύγων δικαιούται να συμμετέχει στο διερευνητικό τμήμα της διαδικασίας, αν το επιθυμεί.

9.3 Η Επιτροπή διαιτησίας έχει αποκλειστική αρμοδιότητα:

9.3.1 Να εκδίδει προσωρινές αποφάσεις σε επείγοντα θέματα που αφορούν το έργο της.

9.3.2 Να αποφασίζει για διαφορές μεταξύ μελών του κόμματος, μεταξύ Οργάνων του κόμματος ή μεταξύ μελών και Οργάνων του κόμματος.

9.3.3 Να επιβάλει περιορισμούς ή να αποφασίζει τη διαγραφή μελών του κόμματος που παραβιάζουν το παρόν Καταστατικό, με βάση το άρθρο 5 του παρόντος.

9.3.4 Να αποφασίζει την έκπτωση οποιουδήποτε μέλους του κόμματος από το αξίωμά του.

9.3.5 Να αποφασίζει για την περαιτέρω μη εκλογιμότητα έκπτωτου μέλους.

9.3.6 Να αποφασίζει για την μόνιμη αδυναμία μέλους Οργάνου να επιτελέσει το έργο του.

9.3.7 Να αποφασίζει για την εγκυρότητα αποφάσεων της Συντονιστικής Επιτροπής.

9.4 Κάθε μέλος που συνεργάζεται με την Επιτροπή Διαιτησίας μπορεί να επιλέξει ένα οποιοδήποτε άλλο μέλος του κόμματος επιθυμεί για να λειτουργήσει ως διαμεσολαβητής για την επίλυση της διαφοράς. Αν η διαμεσολάβηση αποτύχει, το κάθε μέρος καταθέτει στην Επιτροπή Διαιτησίας εγγράφως την άποψή του μαζί με δήλωση αποδοχής της όποιας απόφασης της Επιτροπής. Η Επιτροπή Διαιτησίας λαμβάνει την τελική απόφαση, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις θέσεις που της έχουν κατατεθεί.

9.5 Η Επιτροπή Διαιτησίας μπορεί να απαντήσει σε προ-διαδικαστικά ερωτήματα των οργάνων και των προσώπων σχετικά με την ερμηνεία του καταστατικού.

9.6 Η Επιτροπή Διαιτησίας έχει τρία, πέντε ή επτά μέλη τα οποία εκλέγονται από το Συνέδριο, από ενιαία λίστα μελών του κόμματος που έχουν υποβάλλει την υποψηφιότητά τους ένα μήνα πριν τη διεξαγωγή του Συνεδρίου. Οι διατάξεις σχετικά με την εκλογή των μελών της Διοικούσας Επιτροπής και των κενών θέσεων εφαρμόζονται αναλόγως και για τα μέλη της Επιτροπής Διαιτησίας.

ΑΡΘΡΟ 10: ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

10.1 Η Συντονιστική Επιτροπή συνεδριάζει κάθε τρεις μήνες ή εκτάκτως, όταν ζητηθεί από τον Πρόεδρο ή από το ένα τρίτο (1/3) των μελών της. Απαρτία υπάρχει με παρόντα τα μισά συν ένα μέλη της Επιτροπής. Λαμβάνεται κάθε δυνατή μέριμνα για τη συμμετοχή μέσω τηλεδιάσκεψης όσων μελών δεν μπορούν να έχουν φυσική παρουσία στη συνεδρίαση. Η συμμετοχή τους σ’ αυτήν την περίπτωση θεωρείται έγκυρη.

10.2 Η Συντονιστική Επιτροπή κάνει τον απολογισμό της προς το Σώμα των Μελών κατ’ έτος (ψηφιακά) και προς το Συνέδριο στο τέλος της τριετούς θητείας της.

10.3 Οι αποφάσεις της Συντονιστικής Επιτροπής λαμβάνονται με απλή πλειοψηφία των παρόντων μελών.

10.4 Η Συντονιστική Επιτροπή με απόφασή της που λαμβάνεται αιτιολογημένα, με απλή πλειοψηφία του συνόλου των μελών της, χωρίς δικαίωμα ψήφου για το μέλος που αφορά, μπορεί να παραπέμψει οποιοδήποτε μέλος της στην Επιτροπή Διαιτησίας με το ερώτημα της έκπτωσης από το αξίωμά του, ενημερώνοντας ταυτόχρονα το Σώμα των Μελών.

10.5 Αμφισβήτηση μέρους ή του συνόλου της Συντονιστικής Επιτροπής γίνεται με αίτημα που συγκεντρώνει την υποστήριξη του ενός δεύτερου (1/2) του Σώματος των Μελών συν έναν, προς την Επιτροπή Διαιτησίας. Σε περίπτωση αμφισβήτησης του συνόλου της Συντονιστικής Επιτροπής ορίζεται από την Επιτροπή Διαιτησίας τριμελές Προεδρείο, το οποίο οδηγεί το κόμμα σε έκτακτο Συνέδριο για την εκλογή νέας Συντονιστικής Επιτροπής.

10.6 Η Συντονιστική Επιτροπή με απόφασή της που λαμβάνεται με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) των παρόντων μελών μπορεί να αυξήσει τον αριθμό των μελών της. Η αύξηση αυτή δεν μπορεί να υπερβαίνει συνολικά τα τρία (3) άτομα και πρέπει να επικυρωθεί από το αμέσως επόμενο Συνέδριο του κόμματος ή από το Σώμα των Μελών, αν αυτό είναι τεχνικά εφικτό.

ΑΡΘΡΟ 11: Ο /Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Εκλέγεται κάθε 6 χρόνια από την Βάση – Σώμα των Μελλών με μυστική ψηφοφορία.

Σε περίπτωση παραίτησης του αναλαμβάνει προσωρινά καθήκοντα Προέδρου ο Αντιπρόεδρος και προκηρύσει Εκτακτο Συνέδριο για ανάδειξη Νέου προέδρου εντός σαράντα (40) ημερών

 

ΑΡΘΡΟ 12: ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

12.1 Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του κόμματος αποτελείται από το σύνολο των Βουλευτών και των Ευρωβουλευτών του.

12.2 Η Κοινοβουλευτική Ομάδα υλοποιεί την πολιτική του κόμματος στο πλαίσιο των κοινοβουλευτικών διαδικασιών, δρα και αποφασίζει με βάση τις αρχές του κόμματος και τις κατευθυντήριες γραμμές πολιτικής που διαμορφώνονται από τα κομματικά όργανα. Λειτουργεί σύμφωνα με τον Κανονισμό της, τον οποίον καταρτίζει και ψηφίζει η ίδια. Ο Κανονισμός της Κοινοβουλευτικής ομάδας τίθεται προς έγκριση στο επόμενο τακτικό Συνέδριο.

12.3 Οι Ευρωβουλευτές του κόμματος συμμετέχουν ενεργά στις δραστηριότητες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ΔΕΝ εντάσσονται σε καμμία πολιτική ομάδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αλλά ιδρύουν την πρώτη ομάδα του Νέου Μοντέλου Αστικής Διακυβέρνησης των Πολιτών εντός του Ευρ. Κοινοβουλίου

ΑΡΘΡΟ 13: ΤΟΠΙΚΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ

  1. 1Τα Τοπικά και Περιφερειακά γραφεία ιδρύονται μετά από απόφαση της Συντονιστικής Επιτροπής, εφ’ όσον το έχουν ζητήσει τουλάχιστον τριάντα (30) μέλη του κόμματος από τον αντίστοιχο Δήμο ή Περιφέρεια.

13.2 Τα γραφεία εκφράζουν τις Αρχές της Κ.Ε.Ο. στις τοπικές κοινωνίες και ασχολούνται ιδιαίτερα με τα τοπικά ζητήματα καθώς και την υποστήριξη των Περιφερειακών και Δημοτικών Συμβούλων που έχουν εκλεγεί με τη στήριξη του Κόμματος της Κ.Ε.Ο.

13.3 Κάθε γραφείο εκλέγει ετησίως, με μυστική ψηφοφορία, τριμελή ή πενταμελή Διοικούσα Γραμματεία, κατ’ αναλογία όσων ισχύουν για τη Συντονιστική Επιτροπή του Κόμματος, ακολουθώντας διαδικασίες υποψηφιοτήτων και διαφάνειας αντίστοιχες με αυτές που προβλέπονται για το Συνέδριο του Κόμματος.

13.4 Τα Τοπικά και Περιφερειακά Γραφεία επιλέγουν με μυστική ψηφοφορία τους υποψήφιους Δημοτικούς και Περιφερειακούς Συμβούλους, καθώς και τους υποψήφιους βουλευτές του κάθε Νομού, ανάλογα με το είδος της εκλογικής διαδικασίας. Σε περίπτωση που κάποιο Τοπικό ή Περιφερειακό γραφείο δεν έχει ολοκληρώσει τις απαιτούμενες διαδικασίες μια εβδομάδα πριν την καταληκτική τους ημερομηνία, η Διοικούσα Γραμματεία  δικαιούται να ορίσει υποψήφιους.

ΑΡΘΡΟ 14: ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

14.1 Το παρόν Καταστατικό υποβάλλεται με την ιδρυτική πράξη του κόμματος στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και ισχύει μέχρι το πρώτο Συνέδριο του, οπότε και θα τεθεί σε ψηφοφορία, για έγκριση, προσθήκες ή και τροποποιήσεις. Θέματα δημοκρατικής και πολιτικής λειτουργίας του κόμματος που τυχόν ανακύπτουν μπορούν να ρυθμίζονται με αποφάσεις της προσωρινής Συντονιστική; Επιτροπής. Οι αποφάσεις αυτές έχουν ισχύ μέχρι το πρώτο Συνέδριο.

14.2 Μέχρι την πρώτη εκλογή μελών της Διοικούσας Επιτροπής από Συνέδριο, η αναπλήρωση που αναφέρεται στο άρθρο 4.5 γίνεται με απόφαση της πλειοψηφίας των μελών της Διοικούσας Επιτροπής.

14.3 Ως πρώτος Πρόεδρος της Κ.Ε.Ο. αναλαμβάνει ο Κορνελάκης Γεώργιος του Κων/νου

14.4 Η πρώτη Συντονιστική Επιτροπή είναι πενταμελής και αποτελείται από τα παρακάτω μέλη του κόμματος, αλφαβητικά κατά επίθετο:

  • Γαλάνης Χρήστος
  • Κανάκης Μιχαήλ
  • Κορνελάκη Μαρίνα
  • Τόλος Χρήστος
  • Τούντα Μαρία